بهترین سایت بازی در blogsky

این سایت در مورد بازی های روز است

بهترین سایت بازی در blogsky

این سایت در مورد بازی های روز است

call of duty modernwarfare 3

زمانی که نسخه اول Modern Warfare عرضه شد، توانست رضایت بسیاری از FPS بازان را –حد اقل در بخش آنلاین- جلب کند. ولی با سیاست های غلط اکتیویژن، نه دیگر کال آو دیوتی، آن کال آو دیوتی بود و نه دیگر طرفداران واقعی FPS از MW راضی بودند. MW2 فروش کرد، فروشش هم بالا بود ولی دیگر نمی شد در آن رد پای یک عنوان شوتر حرفه ای را مشاهده نمود. دو سال پس از آن ( یعنی امسال ) اکتیویژن اعلام کرد که نسخه سوم Modern Warfare توسط دو استودیوی Infinity Ward و Sledgehammer در حال ساخت می باشد. با توجه به اطلاعات و تریلر هایی که تا کنون از بازی منتشر شده، می توان به جرأت گفت که Modern Warfare 3 نیز همان مسیر اشتباه را در پیش گرفته و هنوز عنصر "هیجان کاذب" پایه و اساس آن را تشکیل می دهند.

داستان بازی ادامه نسخه دوم را روایت می کند. دوباره روسیه و دوباره موشک های اتمی آنان و دوباره مقاومت بوسیله نیرو های "الهی" آمریکا و بریتانیا. در این نسخه، باید در مقابل Vladimir Makarov قرار بگیرید. کسی که آتش جنگ بین روسیه و آمریکا ( یا بهتر است بگوییم جهان ) را هر لحظه شعله ور تر میکند. نیرو های وی اکنون به نیویورک رسیده اند و در پی اشغال آن هستند. البته همانند کال آو دیوتی های قبلی بازی در مکان های زیادی اتفاق می افتد و نه فقط خاک آمریکا. کشور های دیگر که در جنگ هستند هم پذیرای بازیکن خواهند بود! کشور هایی مانند آلمان، بریتانیا، فرانسه و ... . بازیکن در نقش Derek "Frost" Westbrook از دلتا فرس و Marcus Burns از SAS باید در مقابل دشمن ایستادگی کند.

متأسفانه داستان بازی را می توان از همین حالا در مقابل دیگر FPS هایی که در این یکی دو ساله عرضه شده اند و حتی Black Ops، شکست خورده دانست. حتی شوک های داستانی IW نیز جذابیت خود را از دست داده اند و مطمئناً کشتن یکی از شخصیت های اصلی در اواسط بازی هم رغبتی برای ادامه آن به ارمغان نمیاورد مگر اینکه IW و Sledgehammer در شخصیت پردازی و طرز پیش برد داستان از Black Ops تجربه کسب کرده باشند و بتوانند مانند Treyarch عمل کنند.

گیم پلی بازی با توجه به آنچه که در E3 دیدیم تغییر خاصی نسبت به نسخه "های" قبلی نکرده. کنترل شخصیت اصلی بازی همان سبک Modern Warfare را دارد و صد البته به آسانی انجام می گیرد. هنگام نشانه روی، اسلحه به صورت خودکار روی دشمنان می رود. برای انجام اعمال از پیش تعیین شده و برداشتن اسلحه باید دکمه X ( در PS3، دکمه مربع ) را نگه دارید. محل انجام مأموریت ها به صورت نقطه ای سفید بر روی صفحه ظاهر می شوند. Breaching نسبت به قبل هیچ گونه تغییری نکرده و مثل قبل، پس از آماده شدن و کار گذاشتن مواد منفجره، بازی به صورت Slow Motion در می آید و در همین موقع باید از فرصت استفاده نمود و دشمنان را از بین برد. کنترل قایق به شدت مصنوعی جلوه می کند و قابل قیاس با رانندگی وسایل نقلیه در عناوین FPS دیگر –مانند Battlefield- نیست.


در کل گیم پلی بازی نکته قابل بحثی ندارد و با توجه به تریلر هایی که از بازی منتشر شده نمی توان توضیح زیادی در رابطه با آن داد. اگر IW و Sledgehammer بخواهند کل بازی را مانند نسخه های قبل بسازند از همین حالا می توان بر روی بخش داستانی بازی برچسب "شکست خورده" را چسباند. البته این مورد در فروش بازی که هدف اصلی اکتیویژن می باشد، تأثیر چندانی نخواهد گذاشت.
گرافیک Modern Warfare 3 ( با توجه به این که موتور ساخت بازی همان موتور MW2 می باشد ) شباهت زیادی به نسخه های قبل –حتی نسخه اول MW- دارد و به غیر از اضافه شدن چند افکت انفجار و دود تغییر دیگری بین MW3 و نسخه های قبلی دیده نمی شود. البته انفجار ها که یکی از مهم ترین عناصر بخش داستانی Modern Warfare را تشکیل می دهند به زیبایی صورت می گیرند و می توان تفاوت هایی را از این حیث میان MW3 و MW2 پیدا نمود. دور نمای شهر ها بسیار زیبا طراحی شده ولی هنوز هم نمای شهری مانند نیویورک، به کرایسیس 2 نمی رسد.

Spec Ops
یارش کشته شده، رگبار خودکاری که قبل از حمله دشمنان جاسازی کرده تنها می تواند پاسخگوی چند تن از آنان باشد. سگ ها حمله می کنند. او به سرعت می دود. بالأخره به او می رسند و روی وی می پرند. ولی با یک عکس العمل سریع خود را نجات می دهد و سپس به خیل عظیمی از دشمنان که در حال حمله هستند نگاهی می اندازد و با خود می گوید: قطعاً به تنهایی قادر به پیش روی نیستم. در همین حال چند گلوله به وی اصابت می کند و حرفش به حقیقت می پیوندد.

این شرحی بود از وضعیت بازیکنانی که در نمایشگاه E3 به همراه یارشان این مد را تجربه می کردند. مد Spec Ops شاید بتواند آن دسته از کسانی را که بخش داستانی بازی برایشان دیگر جذابیتی ندارد، سرگرم و همچنین میخکوب بازی کند. Spec Ops آنقدر ها پیچیده نیست و نیاز به آموزش خاصی ندارد. فقط باید با دوستتان در حالت آنلاین و یا Split Screen یار شده و در مقابل موج حمله های بی پایان دشمن ایستادگی کنید. تقریباً همانند Nazi Zombies در Black Ops. هر چه قدر پیش روی کنید، امکانات جدید تری آنلاک می شوند که در هر زمان قابل استفاده هستند. پشتیبانی هوایی، مهمات و اسلحه های جدید. البته تمامی این ها نیاز به پول دارد که با کشتن دشمنان در طول حملات، می توانید آن را کسب کنید. در پایان هر موج از حمله ها، وقت استراحت کمی به بازیکنان داده می شود تا خشاب اسلحه هایشان را عوض کنند و طرح استراتژی جدیدی را بریزند.


همه چیز در ابتدا آسان است. دشمنان با شاتگان حمله می کنند و بازیکن باید با استفاده از یک کلت آنان را از میان بردارد. هر چه پیش می روید، جذابیت بازی نیز افزون می گردد. سگ ها حمله می کنند و همانطور که میدانیم، هیچ یک از آنان علاقه ای به کسی نشان نمی دهند! پس از مدتی، مواد منفجره آویزان به سگ ها نیز اضافه می شوند و دشمنان با تجهیزات کشنده تری وارد می شوند. البته شما نیز تا وقتی این اتفاقات بیفتد پیش رفت می کنید و با پرداخت مقداری پول می توانید یک رگبار خودکار و یا کمی مواد منفجره بخرید. حتی می توانید مقدار بیش تری پول پرداخت کرده و از یک هلیکوپتر پشتیبان برخوردار شوید که تعدادی یار را ( که بوسیله هوش مصنوعی کنترل می شوند ) به شما می دهد.

Spec Ops مانند تمامی مد هایی که در آن ها باید برای بقا تلاش کنید ( مثل Nazi Zombies ) هیجان انگیز است؛ زیرا در هر موج از حملات دشمن، آدرنالین خون بازیکن بالا می رود و وقت های استراحت کوتاه باعث می شوند که دوباره وی به حالت عادی بر گردد و با حملات دوباره دشمن، این چرخه ادامه یابد. نکته مثبت دیگری که در این مد وجود دارد، این است که دو نفره است و از هرج و مرج و بهم ریختگی بخش چند نفره خبری نیست.

در پایان هر موج از حملات، اطلاعاتی از عملکرد بازیکن بر روی صفحه ظاهر می شود که وضعیت دقت در تیر اندازی، مقدار پول کسب شده و ... را مشخص میکنند. کشتن انسان ها 150 دلار به بازیکن میدهد. طبیعتاً juggernaut ها و دشمنان سخت جان تر، ارزش بیشتری خواهند داشت.

سختی متعادل و اسلحه های مناسب، Spec Ops را به یکی از جذاب ترین بخش های Modern Warfare 3 تبدیل کرده اند. حتی زمانی هم که در حال مرگ می باشید و امیدی به ادامه ندارید، بازی جذابیتش را حفظ میکند چرا که هدفی خاص در این مد وجود ندارد و شما باید فقط به دنبال ثبت رکورد باشید و امیدتان را برای یک بار دیگر بازی کردن حفظ کنید. هدف بازیکن در این مد تنها تجربه هیجان مبارزه هاست و دیگر خبری از نجات کشور های "دوستدار صلح" نیست. برای من که ساعات زیادی را صرف انجام Nazi Zombies بلک اپس کردم، این مد می تواند دلیل قانع کننده ای برای خرید بازی باشد.

Closing Comments

در پایان باید گفت به نظر می رسد اکتیویژن به هدف اصلی اش یعنی فروش فوق العاده بازی، خواهد رسید ولی اگر دو استودیوی سازنده بازی به دنبال بیش تر از این ها هستند و گذشته از مسائل تجاری و فروش، خواهان ایجاد تحول در سبک FPS هستند، باید خیلی بیش تر روی بازی کار کنند چرا که Modern Warfare 3 هنوز به آن چیزی که یک FPS باز حرفه ای در ذهنش تصور می کند، تبدیل نشده.

منتظر عرضه بازی در روز هشتم نوامبر امسال باشید.


bazinama.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد