بهترین سایت بازی در blogsky

این سایت در مورد بازی های روز است

بهترین سایت بازی در blogsky

این سایت در مورد بازی های روز است

مصاحبه با جمی کین طراح ارشد Far Cry 3

جمی کین (Jamie Keen) طراح ارشد بازی Far Cry 3 به تازگی مصاحبه ای با سایت VG247 داشته که به شرح زیر است.

: راه های مختلفی برای بازی کردن Far Cry 3 وجود دارد. آیا کل بازی اینطور است که به هر شکل که می خواهید، بتوانید آن را پیش ببرید؟


کین: دقیقاً. اینبار می توانید هر طور که می خواهید پیش بروید و هر تصمیمی که دوست دارید، بگیرید و ما با یک بازی Sandbox کامل روبرو هستیم. ما به شما تمام ابزار و اسلحه ها را می دهیم که هر طور می خواهید، از آن ها استفاده کنید. پس اگر می خواهید بازی را مخفیانه پیش ببرید، مشکلی نیست، می توانید این کار را انجام دهید و یا اگر دوست دارید یک اکشن نفس گیر را تجربه کنید، شما می توانید این تجربه را داشته باشید.


VG: پس از Far Cry 2 چه چیزی را می خواستید ارتقاء دهید؟


کین: فکر کنم یکی از بزرگترین نکات، شخصیت اصلی بازی بود. Far Cry 2 یک نقطه شروع خیلی خوب بود و محیط Open-World آن، اجازه انجام هر کاری را به شما می داد، پس ما می خواستیم در راستای موفقیت Far Cry 2 کمی جلوتر برویم و دو نکته اصلی برای ما، شخصیت ها و داستان سرایی بودند. ما می خواستیم روی این نکات خیلی تمرکز کنیم، چون حس می کردیم که می توانیم این کار را به خوبی در Far Cry 3 انجام دهیم.


VG: در Far Cry 2 شما، هم تیمی داشتید. آیا در نسخه سوم هم همینطور است؟


کین: بله، ما چیزی خیلی شبیه به آن داریم و این هم تیمی ها در مبارزات به شما کمک می کنند. از طرفی، نمی خواستیم حس تنها بودن در جزیره را از دست بدهیم، پس اینطور نیست که هر بار بتوانید روی یارهای خودتان حساب کنید، گاهی آن ها موفق به کمک کردن نمی شوند.


VG: می توانید بگویید که چطور این بازی را خیلی آرام و یا خیلی پر سر و صدا می توان انجام داد؟


کین: این موضوع بستگی به نوع روند پیشروی شما دارد. ما می خواستیم بازیکن به سناریوی پیش روی خود نگاه کند و بگوید که من می توانم روشی دیگر را پیش ببرم. ما سعی کرده ایم به بازیکن هایی که وقت بیشتری را صرف گشتن در محیط و پیدا کردن راه های مختلف برای بازی کردن می گذارند، پاداشی بدهیم و این پاداش راه های بسیار جالب برای پیشبرد بازی است.


VG: آیا باید آن ها را پیدا کرد و یا در بازی به آن ها اشاره می شود؟


کین: در حال حاضر می خواهیم بازیکن خودش به اطراف بگردد. وسایل زیادی مثل دوربین در بازی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن موقعیت تاکتیکی محیط را بسنجید. پس پیدا کردن راه های جدید برای پیشبرد، پاداشی برای شما به همراه خواهد داشت.


VG: این عنوان از نظر گرافیکی بازی بزرگی است. چطور این بازی را برای کنسول ها آماده می کنید؟


کین: فعلاً نمایش های بازی روی PC است. ما می توانیم بازی را روی کنسول هم نشان دهیم و در آینده این کار را خواهیم کرد. Lead Platform خاصی نداریم. می خواستیم بازی را واقعاً به بهترین شکل بسازیم و ما نکات اصلی و پایه موتور Dunia را داریم و Far Cry 2 که با این موتور ساخته شده بود، برای زمان خودش خیلی خیلی خوب بود. بازی های Open-World زیادی با گرافیک Far Cry 2 وجود ندارند. نسخه PC مسلماً بهتر خواهد بود، ولی ما جداً می خواستیم که روی کنسول هم به همین شکل باشیم.


VG: به خاطر دارم که Far Cry 2 روی کنسول یک سری مشکلات داشت.


کین: نقدها و امتیازات Far Cry 2 عالی بودند، ولی بازی مسلماً مشکلاتی هم داشت که بیشتر به خاطر گیم پلی بود، نه به خاطر تکنولوژی. اینبار به این مشکلات گوش کردیم و سعی در حل آن ها داریم. ما در تمام بخش ها سعی کرده ایم که مشکلات قبل را حل کنیم. مثلاً Check Pointها، راننگی و Fast Travel را درست خواهیم کرد.


VG: در مورد بخش چندنفره چطور؟


کین: متأسفانه نمی توانم در این مورد چیزی بگویم، چون فعلاً روی بخش تک نفره تمرکز کرده ایم.


VG: آیا Map Editor باز خواهد گشت؟


کین: باز هم می گویم، فعلاً فقط روی بخش تک نفره کار می کنیم.


VG: چرا از آفریقا دوباره به محیطی شبیه به Far Cry 1 آمدید؟


کین: ما می خواستیم به محیط های شبیه به Far Cry 1 بازگردیم. ما Predator را هم با همین محیط کار کرده بودیم و می خواهیم مطمئن شویم که جو و ساختار محیط Far Cry 2 را همچنان درFar Cry 3  نگه داریم، پس سعی داریم چیزی جدید بسازیم. این جزیره در اقیانوس هند و در جنوب آسیا واقع شده که خیلی از تمدن دور هستند.


VG: ما در دمو مشاهده کردیم که سوار هلیکوپتر شدیم. آیا وسایل نقلیه بیشتری در Far Cry 3 وجود خواهند داشت؟


کین: وسایل نقلیه برای Far Cry خیلی مهم هستند، چون محیط بسیار بزرگی دارد. فعلاً نمی توانم در این مورد چیزی بگویم، ولی روی این بخش خیلی مهم کار خواهیم کرد.


VG: آیا می توانیم انتظار پرواز هلیکوپتر و آپاچی را داشته باشیم؟


کین: در آینده خواهیم دید. فعلاً نمی توان روی این بخش تمرکز زیادی کرد، ولی مسلماً بخش وسایل نقلیه خیلی مهم است و می خواهیم آن را خیلی ارتقاء دهیم.


VG: وسعت بازی چقدر خواهد بود؟


کین: ما بیشتر سعی می کردیم جزئیات محیط را در نظر بگیریم تا بگوییم آنقدر بزرگتر و یا فلان قدر کوچک تر خواهد بود و می خواستیم وقتی در این محیط حرکت می کنید، آن را خیلی زنده و پر جزئیات ببینید. چنین موضوعی در Far Cry 2 هم وجود داشت و در Far Cry 3 خیلی بیشتر خواهد شد.


VG: در مورد واس (Vaas)، دیوانه ای که در دمو مشاهده کردیم، می گویید؟


کین: وقتی به این جزیره پا می گذارید، با مردمی روبرو می شوید که هدف و ایده های خود را دارند و شما در بین این موضوع قرار می گیرید.


VG: چیزی شبیه به Lost؟


کین: ما از چیزهای زیادی الهام گرفته ایم.


VG: بازی Far Cry 3 چه زمانی عرضه می شود؟

کین: در سال 2012 و برای PS3 ،Xbox 360 و PC


pardisgame.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد