بهترین سایت بازی در blogsky

این سایت در مورد بازی های روز است

بهترین سایت بازی در blogsky

این سایت در مورد بازی های روز است

Fifa Vs Pes

vs



نام بازی: Fifa 2012
ناشر: Electronic Arts
سازنده: EA Canada
سبک: Soccer Sim
پلتفورم ها: PS2 | PSP | 3DS | Wii | PS3 | X360 | PC
تاریخ انتشار: September 27, 2011

VS






نام بازی: Pro Evolution Soccer 2012
ناشر: Konami
سازنده: Konami
سبک: Sports/Traditional/Football/Sim
پلتفرم: Xbox 360 | PS3 | PS2 | PSP |WII | PC
تاریخ انتشار: Summer




امسال شاهد جنگ و تقابل بین دو شرکت و بازیسازی ورزشی خواهیم بود و همچنین شاهد تریلر هایی زیبا از هر دو سو از شرکت EA و Konami بودیم فیفا سه چهار سال است که برتری واضحی دارد و از رقیب همیشگی خود فاصله گرفته است و شانسش برای بهتر بودن بیشتر است در Fifa تاکیدات خاصی در بازی دفاعی شده است و بسته به زاویه و قدرت برخورد تاثیرات متفاوتی به نمایش خواهد گذاشت و تغییرات چندانی در این بخش رخ داده است! , و در سوی دیگر رقیب همیشگی و مقاوم Fifa یعنی PES قرار دارد که امسال با وعده های خود قصد دارد طرفداران قبلش رو بازگردونه و مدیر این بخش قول همچین چیزی رو به طرفداران داده است! یکی از نقاط ضعف PES در سال گذشته هوش مصنوعی بود که بازیباز رو عاجز به بازی کردن میکرد ولی در PES 2012 این عیب رو تا حدی تونستند از بین ببرند و دیگر کم این مشکل بوجود خواهد امد!





هماهنگی بسیار زیبا تر از قبل در بازی PES شده و حتی اگر توپ در دست بازیکن نباشد بازیکن میتواند جاگیری کند ! بله! این یکی از امکانات جدید بازی PES است Konami میگوید : در این سیستم علاوه بر بازیکنی که توپ را در اختیار دارد میتوانید بازیکن دیگری را به صورت خوب و روان هدایت کنید. این سیستم یک نواوری شگفت آور در سری Pes خواهد بود. نام این سیستم جدید Teammate هست! شما با استفاده از analogue و R3 میتوانید به دفاع تیم حریف نفوذ کرده و با هوش مصنوعی بازیکن جابجا شود و هر وقت بخواهید میتوانید این عمل را کنسل نمایید!PES خبر داد که پنالتی زدن پیشرفت کرده و با یک سیستم جدید تغییر کرده و حال مشغول کار بر روی یک سیستم جدید میباشند! و همچنین مانند فیفا این نسخه کار بر روی دفاع زیاد شده و تاکتیک های زیادی در این بازی گذاشته شده است!





بازی Fifa بر خلاف سال های گذشته امسال میخواد بازی را بر کنسول و PC را بود هیچ فرق و بطور یکسان عرضه کند و مدیران Fifa معتقد اند که امسال سال گیم پلی فیفا خواهد بود! Fifa در گیم پلی بازی تغییرات اساسی نموده است و با اوردن سیستم جدید بنام Player Impact Engine دیگر حرکات یکسان و تکراری از بازیکنان نخواهید دید و بازیکنان بسته به نوع وضعیت خود واکنش نشان می دهند و علاوه بر این سیستم سیستمی دیگر بنام True Injuri به کار برده شده است که دیگر شما بی دلیل مصدوم نخواهید شد و به شما دلیل مصدومیت و حد اندازه مصدوم شدن بازیکن را نشان میدهد و اگر بازیکن بیش از حد بازی کند خیلی خسته میشود و او بر این اساس امکان خیلی یلی زیاد دارد که از هر ناحیه ای مصدوم شود!





کلا هوش مصنوعی در بازی FIFA تتغییر کرده و این یک پیشرفت خوبی حساب میشود اگر بر فرض مثال تیم اینتر که خیلی تدافعی بازی میکند در بازی قصد دارد که همگی در دفاع حاضر شوند  و با تک گل خود به پیروزی برسند!بازیکن در کناره ها خیلی خوب میتوانند توپ را دریبل کند و حرکت کنند و نگذارند توپ را به حریف واگذار کننیدو در زمین خود به تک روی نمیپرداازند و توپ را به جلو هدایت میکنند! شما در یازی Fifa میتوانید با دقت تر به جلو حرکت کنید و هم از توپتان محافظت کنید!این امکانات برای بخش تک نفره میباشد ! فکر کنید برای بخش چند نفره چقدر میتونه باشه؟! Fifa 12 با ایجاد این امکانات زیاد میتواند جزو بهترین بازیها و ابر بازیهای ورزشی شود!علاوه بر این که امکانات زیادی به Fifa اضافه شده به PES هم اضافه شده! گرافیک بازی بهبود یافته و خیلی از باگ های بازی برطرف شده است و دیگر شما به باگ زیاد برنمیخورید زمین بازی زیبا تر و طبیعی تر از قبل شده است! شاید پیشرفت نکردن PES همین گرافیک بازی و باگ های زیاد بوده باشد در این نسخه هر سه لیگ اروپایی UEFA Champions League, UEFA Europa League و UEFA Super Cup وجود دارد! هوش مصنوعی بهبود یافته و دیگر نقاط ضعف PES به شمار نمی آید در هنگام کرنر زدن و یا پرتاب اوت شما میتوانید بازیکن را جابجا کنید تا بهتر حمله کنید بازیکنان در هنگام پاس دادن کنترل خود را از دست میدادند و به راحتی توپ افساید میشد در PES 2012 بازیکن بعد از ارسال توپ چند ثانیه ای میتواند مکث کند و تا توپ جلوگیری از افاسد شدن شود! در هنگام ضد حمله بازیکنان شما زمین حریف را پر میکنند و در ضد حمله زدن هم همگی به زمین ود رجوع خواهند کرد!





پاس کاری هم خیلی تغییر کرده و در هنگام پاس دادن شما میتوانید بر روی بازیکنان علامت گذاری کنید و توپ را برای او بفرستید! شما در هنگام حمله برای یک دو کردن میتوانید یک بازیکن دیگری هم به جمع انها بیاورید و با زدن یک دکمه دیگر او را صاحب توپ کند البته اینکار با گذاشتن فلش صورت میگیرد!  سیستم دفاعی بازی جنجالی PES دیگر مثل قبل نیست که مدافعین سر به هوا حرکت کنند و به جلو پیشروی کنند و دقتی بر روی محاجمیشن حریف نداشته باشند خیر سیستم دفاعی بهبود یافته است و شما میتوانید با استفاده از سیستم Zonal Defence بازیکنان را در جای خود بنشانید و مانع عبور بازیکن حریف شوید! افکت های تماشاچیان خیلی خوب تر شده که شما هنگام گل زدن و حمله گردن و یا گل خوردن انها را مشاهده خواهید کرد دیگر صدا های متفاوتی از تماشاچیان می اید که تیم و بازیکنان را صدا خواهند زد !





ایندفعه Konami  بهتر از همیشه کار کرده است ولی همچنان EA دست بردار نیست هر دو بازی خوب کار شده و از نقص های کمی برخوردارند و هر دو بازی هنوز هم وقت دارند که بر روی بازی بیشتر کار کنند و اونا رو ارتقا بدند امسال رقابت این دو بازی خیلی خیلی نزدیک تر شده EA بعد از این همه پیروزی به خود نمیبالد و Konami هم سعی به جلو زدن از رقیب همیشگی خود EA دارد بازیها تقریبا ساختشان تمام شده و منتظر بازیها خواهیم بود و بعد ااز انتشار بازی همه چیز معلوم خواهد شد که کدا بهتر است و کدام یک بدتر!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد